سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم لوله کشی لوله پلیکا

لوله پلیکا به عنوان یکی از پرمصرف ترین مواد لوله کشی به دلیل دوام و ماندگاری بسیار بالا شناخته شده است. در واقع لوله های پی وی سی تقریباً 100 سال عمر می کنند. البته، عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می‌کند لوله‌های پی‌وی‌سی خاص چقدر دوام می‌آورند، از جمله اینکه در معرض چه چیزی قرار دارند و چگونه نصب می‌شوند. خبر خوب این است که کارهایی وجود دارد که می توانید برای حفاظت از لوله های PVC و جلوگیری از خراب شدن آنها انجام دهید.

PVC چقدر دوام می آورد؟

خوشه لوله پلیکا سفید با طول و عرض مختلف

لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) در دهه 1960 به عنوان جایگزینی برای سایر مواد لوله کشی موجود در آن زمان معرفی شدند. این لوله های ارزان قیمت و بادوام جدید به سرعت محبوب شدند و هنوز هم از نوع لوله هایی هستند که بیشترین استفاده را برای خطوط آبرسانی دارند. در حالی که تخمین زده می شود که لوله های پی وی سی حدود 100 سال عمر کنند، طول عمر دقیق آن مشخص نیست زیرا لوله پلیکا هنوز آنقدرها وجود نداشته است.

البته طول عمر طبیعی لوله پلیکا (مانند لوله پلیکا ما) به کاربردهای خاص و عوامل دیگر بستگی دارد. در این پست، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه PVC می تواند ضعیف یا آسیب ببیند، و همچنین چگونه می توانید به جلوگیری از خراب شدن و افزایش طول عمر PVC در خانه خود کمک کنید.

نور خورشید به لوله پلیکا آسیب می رساند

یکی از مضرترین موارد برای لوله پلیکا قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. لوله پلیکا که در بالای زمین اجرا می شود و در معرض نور خورشید قرار می گیرد، می تواند سریعتر از حد معمول تجزیه شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع می تواند ساختار مواد PVC را بشکند و آن را شکننده و شکستنی کند.

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از سیستم‌های لوله‌کشی PVC محافظت کنید - حتی آن‌هایی که باید بالای زمین اجرا شوند. بهترین راه برای انجام این کار، رنگ آمیزی لوله ها یا تهیه پوششی برای لوله های در معرض دید است. تولیدکنندگان پی وی سی توصیه می کنند که یک پوشش نازک از رنگ لاتکس رنگ روشن برای محافظت از لوله های در معرض استفاده قرار گیرد. این کار باعث می شود که لوله ها در برابر نور خورشید تغییر رنگ ندهند و به محکم و بادوام نگه داشتن آنها کمک کند. همچنین توصیه می شود که هنگام خرید لوله پلیکا، این کار را از یک تامین کننده، مانند PVC Fittings Online انجام دهید، که لوله ها را در یک انبار سرپوشیده ذخیره می کند، بنابراین قبل از خرید در معرض اشعه های مضر خورشید قرار نگیرد.

آوار و آسیب آب و هوا به PVC زیرزمینی

برای سیستم‌های لوله‌کشی PVC که در زیر زمین مدفون هستند، نور خورشید مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما زباله‌ها، جابجایی خاک و دمای انجماد ممکن است مشکل ساز باشند. زباله ها و سنگ هایی که در زیر زمین با لوله های شما قرار دارند می توانند منجر به اصطکاک شوند که می تواند باعث آسیب به لوله های PVC شود. علاوه بر این، در آب و هواهایی که دمای انجماد رخ می دهد، لوله های PVC ممکن است در معرض خطر باشند. هنگامی که زمین یخ می زند و ذوب می شود، می تواند باعث جابجایی، انقباض و انبساط خاک شود که همگی می توانند به سیستم لوله کشی آسیب برسانند. در حالی که PVC نسبت به سایر مواد انعطاف پذیرتر است، اما هنوز نقطه شکست دارد و اغلب حرکت خاک است که می تواند باعث از بین رفتن آن شود.

خوشبختانه، برخی از بهترین روش ها وجود دارد که خطرات آسیب به لوله های پی وی سی زیرزمینی و سیستم های لوله کشی را کاهش می دهد. اول، مهم است که به همان اندازه زباله و سنگ از خاک جایی که یک سیستم لوله‌کشی در حال حرکت است حذف شود. چه یک پیمانکار که کار را انجام می دهد، چه شما به عنوان صاحب خانه، ضروری است که خاک تا حد امکان بدون سنگ و بدون زباله باشد. این ممکن است به معنای حذف خاک سنگی و جایگزینی آن با ماسه باشد. بهترین روش دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که خطوط لوله پی وی سی باید حداقل یک تا دو فوت زیر زمین نصب شوند تا از آسیب ناشی از چرخه های انجماد و ذوب جلوگیری شود.

اگر سیستم های لوله کشی PVC به درستی برنامه ریزی و نصب نشده باشند، می تواند منجر به از کار افتادن سیستم شود. بدیهی است که این موضوع در مورد هر نوع سیستم لوله کشی صادق است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام نصب لوله های پی وی سی مرتکب می شود، استفاده از سیمان پی وی سی کم یا زیاد (در اینجا) برای اتصال لوله ها به اتصالات است. از آنجایی که PVC یک ماده بسیار متخلخل است، سیمان بیش از حد می تواند باعث تجزیه آن شود. برعکس، وقتی سیمان خیلی کم استفاده می شود، می تواند پیوندهای ضعیفی ایجاد کند که ممکن است نشت یا شکسته شود.

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است در هنگام نصب نشدن صحیح سیستم های لوله کشی PVC رخ دهد "درج کوتاه" نام دارد. هنگامی که این خطا رخ می دهد، به این دلیل است که کسی نمی تواند لوله را تا انتها به یک اتصال فشار دهد. این باعث ایجاد شکافی می شود که می تواند منجر به نشت آب و همچنین تجمع آلاینده هایی شود که می توانند وارد جریان آب شوند.

برای جلوگیری از بروز مشکلات نصب، مهم است که تمام زباله ها، سوراخ ها یا هر چیز دیگری که ممکن است باعث تجمع باقیمانده شود، قبل از نصب پاک شود. لبه های لوله پی وی سی باید تا حد امکان صاف باشد و اجازه دهد تا اتصالات به طور کامل انجام شود و سیمان به درستی بچسبد. علاوه بر این، مهم است که سرعت آبی که سیستم با آن کار خواهد کرد باید در نظر گرفته شود - به ویژه در سیستم های آبیاری. استفاده از اندازه قطر لوله مناسب برای جریان آب مورد انتظار به جلوگیری از خراب شدن کمک می کند.



http://pvcpipess.monoblog.ir/post-1.html