سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله استیل 316


اندازه های استاندارد لوله های استیل چیست؟ برنامه زمانی به چه معناست و چرا هنگام صحبت در مورد اندازه لوله از آن استفاده می شود؟ این سوالات و موارد دیگر در پست امروز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فولاد ضد زنگ مزایای متعددی نسبت به فلزات دیگر دارد و این مزایا آن را به یک ماده عالی برای کاربردهای مختلف تبدیل می کند. چه استحکام برتر، مقاومت در برابر خوردگی یا سهولت ساخت، راه حل های بیشتری بر ضد زنگ تکیه دارند.

به همین دلیل است که درک سیستم اندازه گیری لوله مهم است. همچنین به همین دلیل است که کار با یک تامین کننده مواد با تجربه که اصطلاحات صنعت را می داند بسیار مهم است.

مزایای لوله های استیل چیست؟

دو ویژگی اصلی وجود دارد که لوله استیل را برای طیف گسترده ای از صنایع بسیار جذاب می کند: استحکام عالی و مقاومت در برابر خوردگی. این به ویژه هنگامی که در مورد لوله ضد زنگ صحبت می شود صادق است. مزایای دیگر عبارتند از مقاومت حرارتی و شیمیایی استیل، تمیزی و هزینه های نگهداری پایین تر.

هنگام انتخاب یک ماده، باید شرایط خاصی را برای رشته و کاربرد خود به دقت بررسی کنید. ضد زنگ استحکام فوق العاده، تطبیق پذیری، جوش پذیری و عدم واکنش پذیری نسبت به چندین ماده شیمیایی را ارائه می دهد که آن را به انتخاب اصلی برای مواد لوله تبدیل می کند. مزیت دیگری که اغلب نادیده گرفته می شود این است که در مقایسه با فولاد کربنی به زمان آماده سازی بسیار کمتری قبل از ساخت نیاز دارد.

هنگام کار در یک محیط با دمای بالا، استیل یک انتخاب عالی است. در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم است. با ترکیب این ویژگی ها با مقاومت عالی در برابر خوردگی، استیل اغلب تنها گزینه در برخورد با محیط های دریایی یا سایر محیط های شدید است. حتی می توان از درمان هایی استفاده کرد که لوله های ضد زنگ را در برابر رشد میکروبی مقاوم می کند. ضد زنگ معمولا در صنایع غذایی و آشامیدنی، تصفیه فاضلاب و صنایع مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

یکی دیگر از ویژگی های کمتر شناخته شده اما ارزشمند این است که تجهیزات ضد زنگ با افزایش سن ارزش فروش مجدد خود را حفظ می کنند.

بدون درز در مقابل جوش داده شده

هنگام انتخاب نوع لوله استیل، یکی از تصمیماتی که باید گرفته شود این است که بدون درز یا جوشکاری شده باشد. به طور کلی، لوله های جوش داده شده هزینه کمتری دارند و راحت تر از بدون درز در دسترس هستند، زیرا ساخت آن آسان تر است. با این حال، بسته به کاربرد، لوله های جوش داده شده ممکن است گزینه ای نباشند. درز جوش یک نقطه ضعیف در لوله است که خطر پارگی در کاربردهای تحت فشار را ایجاد می کند. پیشرفت‌های اخیر در تکنیک‌های تولید، یکپارچگی جوشکاری را بهبود بخشیده است، اما هنوز یک مسئله است. قبل از ته نشین شدن روی مواد باید مشخصات مربوط به فشار رعایت شود.

هنگام انتخاب یک ماده، گزینه ها احتمالاً شامل آلومینیوم، مس، فولاد کربن یا پلاستیک خواهد بود. آلومینیوم، در حالی که سبک وزن است، به آسانی جوش داده نمی شود و معمولاً در برابر خوردگی مقاوم نیست. مس بادوام و مقاوم در برابر حرارت است، اما بسیار گرانتر است. فولاد کربنی مستعد خوردگی است، در حالی که پلاستیک به ندرت می تواند با دوام ارائه شده توسط استیل برابری کند.


https://www.reddit.com/user/pipesteel/comments/qi7uzq/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C_%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84/