سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا لوله های گالوانیزه حاوی سرب هستند؟

لوله های گالوانیزه چیست؟

لوله های گالوانیزه لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ روی فرو رفته اند. لوله گالوانیزه معمولاً در خانه هایی که قبل از سال 1960 ساخته شده بودند نصب می شد. هنگامی که اختراع شد، لوله گالوانیزه جایگزینی برای لوله سربی برای خطوط آبرسانی بود. اما امروزه متوجه شده ایم که چندین دهه قرار گرفتن در معرض آب باعث خوردگی و زنگ زدگی لوله های گالوانیزه در داخل می شود.

لوله های گالوانیزه چه شکلی هستند؟

زمانی که لوله های گالوانیزه برای اولین بار نصب می شوند، ظاهری شبیه به نیکل دارند. اما با بالا رفتن سن، لوله گالوانیزه بسته به محیط آن ممکن است بسیار دیرتر، روشن‌تر یا تیره‌تر به نظر برسد. ما همچنین خانه هایی را دیده ایم که لوله های آب در آن رنگ آمیزی شده است، بنابراین تشخیص آن در نگاه اول دشوار است.

چگونه می توانم بفهمم که لوله های گالوانیزه دارم؟

اگر نمی توانید با نگاه کردن به لوله های خود تشخیص دهید، یک آزمایش سریع وجود دارد که نشان می دهد گالوانیزه هستند یا خیر. به سادگی یک پیچ گوشتی سر صاف و یک آهنربای قوی بگیرید. با پیدا کردن خط آب خود شروع کنید و قسمت بیرونی لوله را با پیچ گوشتی خراش دهید. نتایج خود را مقایسه کنید:

مس

ناحیه خراشیده شده شبیه یک پنی مس خواهد بود.

آهنربا به آن نمی چسبد.

پلاستیک

ناحیه خراشیده به رنگ عاج یا سفید به نظر می رسد.

آهنربا به آن نمی چسبد

فولاد گالوانیزه

ناحیه خراشیده رنگ خاکستری نقره ای خواهد داشت.

یک آهنربای قوی به آن می چسبد.

ناحیه خراشیده رنگ خاکستری مایل به نقره ای خواهد داشت و فلز معمولاً نرم و به راحتی خراشیده می شود. آهنربا به آن نمی چسبد. لوله های سربی به راحتی خم می شوند و ممکن است بدشکل شوند. اگر لوله های سربی دارید، توصیه می کنیم در صورت امکان تعویض کنید.

مطمئن شوید که لوله های خود را در مناطق مختلف با خراش آزمایش کنید. غیر معمول نیست که بیش از یک نوع لوله در خط آب خود داشته باشید.

آیا لوله های گالوانیزه حاوی سرب هستند؟

لوله های گالوانیزه نصب شده بر روی خطوط آب بین سال های 1880 تا 1960 در مذاب روی غوطه ور شدند. روی طبیعی ناخالص است، بنابراین این لوله‌ها با روی غوطه‌ور شدند که حاوی سرب و سایر ناخالصی‌ها نیز بود. پوشش روی طول عمر لوله های فولادی را طولانی تر کرد، اما مقدار کمی سرب و سایر مواد را اضافه کرد که به طور بالقوه می تواند به ساکنان آسیب برساند.

علاوه بر این، اگر لوله های گالوانیزه شما تا به حال به لوله کشی سربی (از جمله خطوط خدمات) متصل شده باشند، جای نگرانی بیشتری وجود دارد. خوردگی داخل لوله های فولادی گالوانیزه ممکن است قطعات کوچکی از سرب را به دام بیندازد. حتی اگر لوله‌های سرب سال‌ها پیش برداشته می‌شد، لوله‌های فولادی گالوانیزه همچنان می‌توانند به‌طور دوره‌ای سرب محبوس شده را در جریان آب رها کنند 

تنها راه برای اطمینان از اینکه سرب از لوله کشی به شیر در یک خانه خاص بسیج نمی شود، تعویض کامل لوله کشی گالوانیزه و هر خط خدمات سربی است.

لوله های گالوانیزه چه مشکلات دیگری می توانند ایجاد کنند؟

فشار کم آب

به دلیل محدودیت خط، خوردگی در لوله های گالوانیزه می تواند باعث کاهش فشار آب در سراسر خانه شما شود.

توزیع نابرابر آب

اگر برخی از شیرهای شما فشار آب پایینی دارند، اما برخی دیگر فشار آب ندارند، این می تواند نشانه لوله های گالوانیزه باشد. خوردگی می تواند به طور ناهموار ایجاد شود. همچنین، بخشی از خط لوله گالوانیزه می‌توانست در خانه شما تعویض شود، اما نه در همه جا.

تغییر رنگ آب

لوله های گالوانیزه می توانند آهن را آزاد کنند و باعث تغییر رنگ شوند. یک نشانه واضح از این لکه قهوه ای روی سینک چینی است.

نشت می کند

با توجه به زمان کافی، لوله های گالوانیزه زنگ زده و آسیب بیشتری به خانه شما وارد می کنند.


http://pipevalves.blogtez.com/post2.php